www.asociacionbelabartok.com

Víctor del Valle

Educación Auditiva

Pablo Suárez

Pablo Suárez nace en Madrid y estudia con Nicolás Chumachenco en la Hochschule für Musik de Freiburg, con Salvatore Accardo en la Accademia "Walter Stauffer" de Cremona y en la Accademia Musicale Chigiana de Siena, y con Agustín Dumay en Bruselas. Han tenido también una gran influencia en su formación: Gonçal Comellas, Víctor Martín, J. Ellermann, Franco Gulli e Igor Ozim.

Ha sido concertino invitado en Orchestre Philarmonique de Marseille, Orchestre National Bordeaux Aquitaine, Orquesta Sinfónica de Galicia, Orquesta de Cámara Reina Sofía, Helsinki Philharmonic Orchestra, Royal Danish Orchestra, Trondheim Symphony Orchestra e Island Symphony Orchestra, entre otras. Ha ofrecido numerosos conciertos y recitales en España, Alemania, Ucrania, Francia, Italia, Suiza, Reino Unido, Islandia, Canadá, Turquía, Finlandia y Noruega.

Graba para Radio France, RAI Italia y Radio Televisión Española y colabora con artistas como Maurizio Pollini, Bruno Giuranna, Jean Jacques-Kantorow, Lawrence Foster, Christophe Rousset, entre otros.

En el 2011 funda el Ensemble Praeteritum, con el que actúa en salas y festivales como la Fundación Juan March, Auditorio de la Universidad Carlos III de Madrid, Círculo das Artes de Lugo, Teatro Principal de Pontevedra, Sala Fundación Caja Segovia, Red de Teatros de la Comunidad de Madrid y Castilla-La Mancha, y el Festival de Música Sacra de Madrid, entre otros.

En diciembre de 2014 publica junto al Ensemble Praeteritum el cd "Las Cuatro Estaciones de Antonio Vivaldi versión Senza Fine" (QTV Classics): una idea original en la que cada estación y movimiento están unidos mediante cadencias e improvisaciones, quedando así un concierto sin interrupción.

Ha publicado recientemente las Seis Sonatas para violín solo de Eugène Ysaÿe con el sello Solé Recordings.

Pablo Suárez es en la actualidad profesor de violín en el Conservatorio Superior de Música de Aragón y director del Ensemble Praeteritum. Colabora con el grupo La Tempestad, dirigido por Silvia Márquez.

Toca un violín Nicola Gagliano, Nápoles 1780.

Pablo Suárez was born in Madrid and studied with Nicolás Chumachenco in the Hochschule für Musik in Freiburg; with Salvatore Accardo in the Accademia "Walter Stauffer" in Cremona and in the Accademia Musicale Chigiana in Siena; and with Augustín Dumay in Brussels. Other important influences in Suárez´s development include Gonçal Comellas, Victor Martín, J. Ellermann, Franco Gulli and Igor Ozim.

Suarez has been the guest violinist at the Orchestre Philarmonique de Marseille, Orchestre National Bordeaux Aquitaine, Orquesta Sinfónica de Galicia, Orquesta de Cámara Reina Sofía, Helsinki Philharmonic Orchestra, Royal Danish Orchestra, Trondheim Symphony Orchestra and Iceland Symphony Orchestra, among others.

Suárez has played numerous concerts and recitals in Spain, Germany, Ukraine, France, Italy, Switzerland, Great Britain, Iceland, Canada, Turkey, Finland and Norway.

He has recorded for Radio France, RAI Italia and Radio Televisión Española and has collaborated with artisits like Maurizio Pollini, Bruno Giuranna, Jean Jacques-Kantorow, Lawrence Foster, Christophe Rousset, among others.

In 2011, he founded the Ensemble Praeteritum, a group in which he performs in festivals and concert halls like la Fundación Juan March, la Red de Teatros de la Comunidad de Madrid y Castilla-La Mancha, y el Festival de Música Sacra de Madrid, among others. In December of 2014, the Ensemble recorded a "senza fine" version of Vivaldi´s "The Four Seasons" on the QTV Classics label. The recording is based on an original idea in which each season and movement is connected to the next through cadences and improvisations, thus creating an uninterrupted performance.

Suárez has recently recorded Eugène Ysaÿe´s Six Sonatas for violin for the Solé Recordings label.

Pablo Suárez is currently a violin professor at the Conservatorio Superior de Música de Aragón, and director of the Ensemble Praeteritum. He also performs with the group La Tempestad, directed by Silvia Márquez.

He plays a Nicola Gagliano violin (Nápoles, 1780).

Asociación Cultural Béla Bartók

Información del Curso     2005-2024 © www.asociacionbelabartok.com