15/12/2017

Luis del Valle

Luis del Valle

JONATHAN BROWN

Jonathan Brown nació en Chicago en 1974. Empezó a estudiar el violín a los cuatro años y la viola a los doce para integrarse ya en diferentes agrupaciones de música de cámara. Estudió en la Eastman School of Music con Heidi Castleman y Martha Strongin Katz, con quién prosiguió sus estudios en la Rice University. Después fue alumno de Karen Tuttle en la Juilliard School de Nueva York, donde finalizó su diploma superior. En el año 2000 obtuvo una beca para estudiar en el Mozarteum de Salzburgo con Thomas Riebl y Veronika Hagen, de los cuales fue también profesor asistente. Ha realizado estudios de música de cámara con miembros del cuarteto Hagen, Cleveland, Juilliard, Mendelssohn y Takacs y ha participado en cursos con Ferenc Rados, Andràs Schiff, Sylvia Rosenberg, Victoria Chiang y Diemut Poppen.

Ha ofrecido numerosos recitales en Europa y en Estados Unidos y ha colaborado con artistas como Anthony Marwood, Charlie Neidich y Ian Swenson. Ha sido invitado en los festivales de Ravinia, Taos, Aspen y en el Open Chamber Music at the International Musicians Seminar en Inglaterra. Ha sido miembro de la Camerata Salzburg y ha colaborado como principal viola en la Juilliard Symphony y el New Juilliard Ensemble.

Born in Chicago in 1974, Jonathan Brown began his musical studies at the age of four, and later began playing the viola in chamber music ensembles. He studied with Heidi Castleman, Martha Strongin Katz and Victoria Chiang, before receiving his Masters Degree from the Juilliard School with Karen Tuttle. Upon receiving a Beebe Grant for Musicians, Jonathan moved to Salzburg where he studied at The Universität Mozarteum with Thomas Riebl and Veronika Hagen. He participated in masterclasses with Diemut Poppen, Sylvia Rosenberg and Donald Weilerstein and has been profoundly influenced by his lessons with Ferenc Rados and György Kurtág. In 2002 Jonathan joined the Cuarteto Casals, with whom he has regularly appeared in and festivals around the world. The quartet records exlusively for Harmonia Mundi, for whom they have recorded extensively covering a wide range of repertoire from Boccherini to Kurtág.

Jonathan has also been a featured guest of other chamber music ensembles, including the Kuss, Miro, Quiroga and Zemlinsky Quartets and the Kandinsky Trio. A dedicated performer of new music, Jonathan is a fouding member of Funktion and has often appeared as soloist with BCN216, performing works of Morton Feldman and Luciano Berio. He is currently professor of viola and chamber music at ESMUC in Barcelona and assistant professor of viola at the Escuela Reina Sofía in Madrid, and is frequently invited to give masterclasses throughout Europe and America.

Información del Curso     2005-2017 ©